Pages

meh kalo nak beli =)

Saturday, September 1, 2012

Kisah Raya aKu ;)

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI :D

harini bru dpt apdet blog, gara2 beraya sakan smpi xengat kolej~ hahaha..
tmbhan ag, ak mls nk bka tenet dgn line yg slow~ hehe..


********
apepn, sbg permulaan.. 
Takziah ducapkan buat kwn seperjuangan ak yg da kehilangan ayah beliau semalam (30/6/12). aku tumpang sedih dgn kehilangan beliau. apepn, wpn korg xkenal, sedekahkanlah al-fatihah buat ayah kepada M.Nizam. trima kasih. smoga kwn ak tabah mhadapi hari2 mendatang.


*****************************************************

OKEY, smbung balik kpd citer aku.. >_< mcm2 story mse ak beraya, xtau bole x nk engat smue tuk citer kt korg.. hehe..

well, kisah raya ak bmula ngan kisah aku balik swk.. tym tu mmg sadis giler la sbb paling aher balik umah.. kwn2 ak smue da hepi2 je tggu raya kesokknny.. ak pulak malam raya tggu flight yg xsmpai2.. haha.. xdela lme sgt pn, cme dsbbkn eksited sgt nk balik tu yg jadi tersa lme kat aipot tu.. petang tu mmg ak gerak seawal yg mgkin.. bkn ape, org rumah duk calling2 suh g awal ==" last2 ak mngalah, ak g jela awl2.. mmg boring sesangat menunggu sesorg.. 
nseb bek jugakla ad kwn yg prihatin ngan aku, teman ak dari jauh~ ngeehee.. xdela trase mse blalu.. cewaaahh.. msuk mlm cket, berduyun2 msj wish raya masuk.. hahaha.. xmenang jari nk reply satu2.. tharu gak derang egt kat akuu~ x') makin la xsaba nk smpai umah.. ntah apela da jadi kt umah tu.. maklumla, ak xde tym diorg buat psiapan~

*okeh, potong citer*

sesampainy kat umah, ak tkejut ngan rmah yg msih lagi xsiap kemas ==" aihh.. akak ak lak duk mbebel suh ak tlong dye.. ngeee.. dek krana kepenatan sesangat, ak tido je trus.. hehehe

* potong citer agi*

keesokknya, pagi2 lagi da denga mak ak bleter kat lua suh bgun.. haha.. slaluny xde yg tlg kejutkn tym bgun.. kalo ad pon, kejut mlalui enset == aku pn bgun la dgn smgt nk beraya~ hehe.. tgok2 rumah da kemas.. mcm magic je.. haha xD lpas mandi, ak gne la bju rye lme dlu.. x check ag bju baru, ntah cmner la rpeny.. maklumla, mak ak jahit sndri bju ktorg, so berserah je la cmne saiz ngan bentuk bju ak tu nnt.. 

da kenyang perut mkn mskan org rumah pagi tu, ak trus cari bju2 baru aku.. (cewaah, bju 3 psg, jgn jeles~)
try pnyer try, ak teramat la frust.. waaaaaaaaaa x( bju ak smue besa2 dr aku... mula la ak mbebel kt mak aku.. haha.. adik2 ak hanya mampu gelak (ngeehee) last2 ak suh adik ak kecik kn semaksima mungkin bju ak tuu.. mak ak da malas nk sentuh mesin jahit ag ==" nseb bek la adik aku ni prihatin jugak kat aku (mane x ny, mulut xhenti pot pet pot pet slagi xde yg tlg..hehe)
pagi2 da kecoh~

setelah smue org da bsiap, ktorg pn g serang rumah nenek.. xjauh, sebelah je.. hehe.. siap bole ulang-alik ag.. slalu ny ni la yg akn ktorg lakukn pagi 1 syawal.. smue sedare mare *sila sebut ikut ejaan* akn  bkumpul kt umah nenek.. 

bsalam-salaman dah, minta maaf dah, kutip duit raya pn dah #ehh.. haha

aritu ktorg duk umah je.. x g bejalan.. keje ak makan, makan, makannn~ 
balas dendam sebulan xmkn mskn emak!

hari2 berikutnya, esk ak citer.. nk study jap ._.


p/s: sape buat open house sila jemput aku. mekaseh xD

2 comments:

  1. errkkkkkkkkkkkkk sbln tak mkn mskan mak abis tu awk mkn mknan mamak ke

    ReplyDelete
  2. haha.. yela, da bejauhan ngan mak.. nak2 kne mkn lua atau msk sndri la.. :D

    ReplyDelete