Pages

meh kalo nak beli =)

Saturday, November 3, 2012

Kun Fa Ya Kun!

“Jika Allah sudah berkata ‘KUN FAYAKUN’, jadilah! Maka jadilah ia. Maha Suci Allah, yang ditangan-Nya Segala Kekuasaan, Kepada-Nyalah semua urusan dikembalikan ” 
-(Surah yassin 82:83)

“Dia lah yang menghidupkan dan mematikan, maka apabila Dia menetapkan sesuatu urusan, Dia hanya berkata 'KUN FAYAKUN' jadilah, maka jadilah ia“.
-(Al Mu’min, ayat 68)

ops! hehe.. bkn nk buat entry islamik.. tak tak tak.. ak just amik cket je~ sbg introduction kate omputih.. xD lgpn ape yg ak nk tulis ni ad kne cket2 eh byk2 ngan ayat kat atas.. 

jeng jeng jeng.. hahaha.. wat saspen cket~  
mcm yg kte salu dga.. kat fbook, blog2, twitter2, vlog, macik2 nenek2 kt kpg etc etc.. org salu ckp.. setiap yg terjadi da dtetapkan oleh Allah, maut mahupun jodoh smue da dtentukn.. kannnn? msti pnah dgaaa.. 

well, ak pcye ngan smue ni.. and ak pasti korg pn pcye.. setiap yg blaku da dtentukn.. cme bgantung ngan kte mcm mne nk handle hdup kte.. kalo baik yg kte buat maka baiklah, kalo salah tu maka salah la wei.. ngee.. 

berkait psal jodoh.. smue org konpem tertnye2 sape la jodoh derang.. yg untung tu, cpatla jmpe.. yg kne saba org yg jmpe mcm2 prangai mnusia sblm jmpe jodoh sbena.. wahhh.. hahaha.. mcm dokter cinte pulak~ tapi janganla biler kte down psl cinte, kte downkan idup kte jugak.. life must go onnn! smile! mne korg tawu ad yg jtuh cinte ngan snyuman korg nnt B) and jgnla ble da giveup tu smpai korg sesatkn dri korg.. bkn sesat kat gnung everest atau gnung kinabalu.. yg ak mksdkn, sesat smpi korg bole bercinta ngan kaum sejenis.. tamo tamo tamo! dosa besar! korg xpkir ke kt akhirat nnt mcm mne?? and xpkir ke mcm mne psaan mak ayh korg ble tahu anak yg diorg besarkn jadi mcm ni?? hmm.. kdang2 sedih ble dga kes2 gay ngan lesbian.. bkn nk tunjuk ak ni pndai bab agama la.. tak.. ak pn lemah.. tp jgn sbb kte lemah, kte trus biakn dri kita lalai.. ingat Allah.. ingat agama korg.. ingat parents.. 

psal ajal.. setiap yg hdup pasti akn mati.. cme xtahu msa kte biler.. jgnla sbb kte muda lagi, kte lalai, lpe yg ble2 mse je maut bole menjemput.. dan janganla sesekali.. biler kte frust ngan hdup, trus nk bunuh dri.. tu bkn jln yg terbaik.. mgkn kte bebas dr seksa kat dunia.. tp mcm mne seksa kat neraka? 

hmm.. panjang pulak entry aku ni.. serius semacam.. hehehe.. jgnla korg benci kat ak pulak ek.. ak tak xde niat nk singgung sape2.. just tulis ape yg dlm otak aku.. well.. pasni da stat bsy ngan praktikal.. =="

doakan aku bole buat terbaik kali ni! xD

ps:: rindu mak sgt2.. dua tga hari ni down cket.. bkn sbb ptus cnte tp taufan emosi sndri.. hahaha.. xsaba nak balik!

ps2:: prasan x blog ak da ubah cket.. he3~ pujila pujilaaaa >.< eh, xssuai pulak kaler bubble tu ngan kaler blog.. aihh.. mls nk tuka pulak -.- next time laa.. c yaa!

1 comment:

  1. jodoh pertemuan ajal maut memang hak mutlak Allah..
    good reminder.. :)

    ReplyDelete